bato-adv
کد خبر: ۳۷۵۸۶۱

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷| در بازار دلار چه خبر است؟

همان طور که بازار ارز با جو روانی و شوک‌های وارد شده به آن در مدت اخیر بالا رفته و افزایش چشمگیر بهای آن پای بسیاری از متقاضیان غیرحرفه‌ای را نیز به بازار باز کرده بود، کاهش یکباره قیمت دلار نیز جوّ روانی معکوسی به دارندگان دلار‌های خانگی وارد کرد. این فضای روانی، بسیاری از افرادی را که برای کسب سود یا حفظ دارایی خود وارد بازار شده بودند، نسبت به بازار بدبین کرده و در نتیجه عرضه دلار‌های خانگی را به شدت افزایش داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷| در بازار دلار چه خبر است؟

فرارو- روز گذشته بازار ارز با آغاز موجی از اقدامات بانک مرکزی و نهاد‌های دیگر به شدت کاهش یافت. به نظر می‌رسد اقدامات و بخش‌نامه‌هایی که در روز‌های اخیر از سوی بانک مرکزی اعلام شده بود، تا حدودی بر بازار موثر بوده‌اند. البته در این میان اقدامات دیگری نیز صورت گرفته است.

در این میان نباید از احتمال تزریق نرخ ارز به بازار، آغاز به ساماندهی نسبی بازار ارز و به خصوص نقش چشمگیر شبکه‌های اجتماعی غافل شد. در واقع، همان طور که بازار ارز با جو روانی و شوک‌های وارد شده به آن در مدت اخیر بالا رفته و افزایش چشمگیر بهای آن پای بسیاری از متقاضیان غیرحرفه‌ای را نیز به بازار باز کرده بود، کاهش یکباره قیمت دلار نیز جوّ روانی معکوسی به دارندگان دلار‌های خانگی وارد کرد.

۱۱ مهر ۱۳۹۷ ۰۰:۱۶

دنیای اقتصاد نوشت: در مجموع در بازار روز سه‌شنبه چهار دسته حضور چشمگیری داشتند: مردم عادی که اکثرا در سطوح بالاتری اقدام به خرید کرده بودند؛ واسطه‌گران خرده‌پا که به‌دنبال خرید ارزان دلار مردم بودند؛ واسطه‌گران عمده که بیشتر به‌دنبال یافتن مشتری برای فروش دلار بودند؛ دلارهایی که به احتمال زیاد در قیمت‌های پایین‌تر خریداری شده بود. دو دسته خریدار آماتور نیز در بازار وجود داشت: دسته‌ای که تصور می‌کردند قیمت به کف برخورد کرده است و باید از این فرصت برای خرید استفاده کنند و پس از آن اقدام به احتکار کنند.

البته تعداد افراد این دسته در برابر فروشندگان اندک بود. دسته دیگر افرادی بودند که در روزهای آینده سفر خارجی در پیش داشتند و تصمیم گرفته بودند اقدام به تهیه دلار موردنیازشان کنند. دو دسته مذکور عنوان می‌کردند که صرافی‌ها به آنها دلار نمی‌فروشند.

در بازار دیروز صرافی‌ها نقش چندان موثری نداشتند. به گفته برخی فعالان، صرافی‌ها فروشنده نبودند و بیشتر تمایل به خرید داشتند. البته برخی صرافی‌ها نیز عنوان می‌کردند که ارز مسافرتی را با ارائه مدارک موجود عرضه می‌کنند. یکی از صرافی‌ها قیمت خرید خود را حدود ۱۳هزار و ۴۰۰ تومان درج کرده بود؛ ولی عنوان می‌کرد که ریال مورد نیاز خریدار روز بعد در حسابش خواهد بود و همین باعث می‌شد که مردم از فروش ارز به این صراف پشیمان شوند.

در حضور دسته‌های مختلف در بازار دامنه نوسان قیمت‌ها بسیار زیاد بود؛ حتی در برخی مقاطع قیمت در بازار گم شده بود و کانال‌های مختلف نیز ارقام متفاوتی را به‌عنوان نرخ دلار درج می‌کردند. به‌عنوان مثال، بعضا دلال‌ها موفق می‌شدند دلار را از مردم عادی ۹ تا ۱۱ هزار تومان بخرند و این معامله به‌عنوان نرخ دلار اطلاع‌رسانی می‌شد.

همزمان در بازار معامله‌گران نقدی، لفظ فروش دلار ۱۲ هزار تومان اعلام می‌شد ولی مشتری برای آن وجود نداشت؛ با این حال از سوی برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی این قیمت به‌عنوان نرخ دلار ذکر می‌شد. به طور کلی روز گذشته مبارزه قیمتی در میان کانال‌های اطلاع‌رسانی در جریان بود: گروهی مردم را تشویق به فروش دلار می‌کردند و عده‌ای تشویق به حفظ دلار و خرید آن.

در شرایطی که بازار با قیمت‌های متفاوتی مواجه بود و اختلاف دامنه خرید و فروش نیز زیاد بود، می‌توان گفت بازار روز گذشته در یک فضای نااطمینانی به سر می‌برده است. صحبت‌های متفاوتی از دلالان و مردم شنیده می‌شد؛ ولی شاه‌بیت صحبت‌ها پس از رد و بدل شدن قیمت پیشنهادی، پرسیدن نظر دلال راجع به آینده قیمت بود و اینکه چرا فاصله قیمت خرید و فروش این قدر بالاست؟

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۵۷

با وجود انتشار خبرهایی مبنی بر این‌که بانک ملی قرار است دلار را با نرخ ۱۱ هزار تومان از مردم خریداری کند، این بانک اعلام کرد که هیچ اعلام رسمی در این رابطه نداشته و چنین خبرهایی را تایید نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، در جریان کاهش قیمت ارز و ورود مردم برای فروش ارز، بانک مرکزی امروز بار دیگر تاکید کرد که بانک‌ها آماده خرید ارز از مردم هستند. گرچه بانک مرکزی توضیحاتی در مورد سازوکار و قیمت ارز خریداری شده از مردم اعلام نکرد، اما برخی خبرها از این حکایت داشت که بانک ملی نرخ خرید دلار را ۱۱ هزار تومان اعلام کرده است. این در حالی است که پرس و جوی ماجرا از بانک ملی در رابطه با صحت این نرخ با این توضیح همراه شد که این بانک هیچ اعلام رسمی در مورد نرخ ارز نداشته و فقط آمادگی خود برای خرید ارز از مردم را اعلام کرده است.

در حالی نرخ خرید و فروش ارز از مردم در بانک‌ها فعلا مشخص نیست که در هر صورت بانک‌ها بر اساس نرخ اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام به قیمت‌گذاری خواهند کرد.

باید یادآور شد که خرید ارز در بانک‌ها یا فروش آن موضوع جدیدی نیست و در ماه‌های اخیر طبق سیاست‌های ارزی که به مرحله اجرا درآمده است، بانک‌ها هم می‌توانند ارز را از مردم خریداری کرده و در قالب خدمات تعریف شده از جمله ارزهای مسافرتی با ارائه مدارک به آن‌ها بفروشند. نرخی که در گذشته در بانک‌ها برای فروش ارزهای خدماتی وجود داشته معمولا همسطح بازار آزاد بوده است و برای امروز تا بیش از ۱۲ هزار تومان قیمت داشت. در هر صورت دارندگان ارز در صورت تمایل به فروش آن به بانک‌ها باید با مراجعه به شعب در جریان نرخ‌های قطعی و واقعی قرار گیرند.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۲۹

نشست شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه برگزار که در این جلسه تصمیمات جدیدی برای مدیریت بازار ارز اتخاذ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در ادامه بررسی اختیارات مورد نیاز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مورد بازار ارز و پول، موارد جدیدی را تصویب کرد.

در این جلسه که روز سه‌شنبه با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و به‌ریاست حجت‌الاسلام حسن روحانی برگزار شد؛ مصوب شد تا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز به انتشار اوراق مشارکت ارزی ــ ریالی باشد.

بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی موظف است تمهیدات و تسهیلات لازم را برای خرید و فروش فوری ارز حاصل از صادرات پتروشیمی و فولاد و دیگر محصولات صادراتی که توسط صادرکنندگان عرضه می‌شود، در بازار ثانویه ارز فراهم نماید.

همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی مجاز به عملیات بازار باز می‌باشد و می‌تواند برای اعمال سیاست پولی، نسبت به خرید و فروش اوراق مالی اسلامی منتشره توسط دولت اقدام نماید.

همچنین شورای عالی هماهنگی اقتصادی؛ به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری و جذب منابع ارزی، تصویب کرد اتباع دولت‌های خارجی در صورتی که حداقل دویست و پنجاه هزار دلار جهت سرمایه‌گذاری در ایران، به کشور وارد کنند، مطابق ضوابطی که دولت اعلام می‌کند، می‌توانند از امتیاز مجوز اقامت پنج‌ساله برخوردار شوند.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۱۷

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اخبار منتشر شده در فضای مجازی را مبنی بر افزایش میزان سکته در پی کاهش قیمت دلار تکذیب کرد و گفت: افزایشی در آمار سکته نداریم.

او افزود: میزان ماموریت های اورژانس و موارد تماس به خاطر سکته در کشور مانند روزهای قبل است و هیچ تغییری نکرده است.

با کاهش قیمت دلار از چند روز گذشته که از حدود ۱۷ هزار تومان به زیر ۱۳ هزار تومان رسید، شایعاتی در برخی شبکه های مجازی مبنی بر افزایش موارد سکته منتشر شده است.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۸:۰۲

تسنیم به نقل از روزنامه حریت نوشت: دادگاه جمهوری ترکیه حکم بازداشت ۴۱۷ نفر را به‌جرم تخلفات اقتصادی و آسیب‌زدن به اقتصاد ترکیه صادر کرد. دادستان کل دادگاه استانبول اعلام کرده این افراد که تعدادی از آنها ایرانی بودند، با تشکیل یک شبکه مخصوص مالی، طراحی امنیت اقتصادی و امنیت سرمایه‌های کشور را به‌خطر انداخته‌اند و از اواسط سال 2017 میلادی تاکنون با تراکنش‌های 5000لیره‌ای صدها بار، به خارج از کشور و به 28 هزار حساب بیگانه پول واریز کرده‌اند که دومیلیارد و چهارصد میلیون لیر معادل نیم میلیارد دلار می‌رسد. بیشتر بخوانید.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۳۵

با وجود ریزش قابل توجه قیمت دلار از روز گذشته، هنوز، اما دلالان در برابر این موج کاهش قیمت درحال مقابله‌اند. گزارش‌های میدانی از بازار دلارفروشان تهران حاکی است، آن‌ها مردم را ترغیب به خریدن دلار حتی با قیمت بالای ۱۵ هزار تومان می‌کنند. در تحلیل‌های ساختگی آنها، کاهش قیمت ارز، سناریوی دولت است برای کشیدن دلار از دست مردم.

بسیاری از دلال‌های سبزه میدان و فردوسی و چهار راه استانبول که هفته گذشته دلار را حتی تا بالای ۱۹ هزار تومان معالمه کردند، از روز گذشته، برای فروختن دلار‌های خود به بازار هجوم بردند. بازار دلار فروشان تا پاسی از شب شلوغ بود، اما بدون خریدار.

از صبح امروز، اما "چو انداخته‌اند" که دلار دوباره گران خواهد شد، حربه‌ای دیگر برای فروختن دلار‌های گرانِ باد کرده!

در گزارش میدانی فرارو از حال و هوای بازار دلار فروشان تهران بیشتر بدانید.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۶:۰۹

فارس در گزارشی نوشت: تجمع شدیدی در بازار ارز شکل گرفته و بسیاری افراد در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند و دارندگان ارز برای فروش ارز خود متناسب با نرخ‌های قبلی تلاش می‌کنند، اما مردم از نرخ‌های پیشنهادی دلالان استقبال نمی‌کنند.

با آغاز روند کاهشی قیمت ارز در بازار، همانند روز‌های صعود نرخ‌ها، میدان فردوسی و پیاده‌رو‌های خیابان فردوسی جمعیت زیادی را به خود دید. تراکم جمعیت به حدی بود که به سختی امکان تردد در بعضی نقاط بود.

در میدان فردوسی دلالان قیمت خرید را ۱۲ هزار تومان و فروش را ۱۴ هزار تومان اعلام می‌کردند، اما اغلب حاضران در بازار نظاره‌گر بودند و بیشتر آن‌ها فقط تغییرات قیمت را پیگیری می‌کردند.

تفاوت قیمت خرید ارز بسیار بیشتر از شرایط معمول بود. از ۱۰ هزار تومان تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای خرید ارز ارائه می‌شد. قیمت فروش هم از ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار تومان بود. البته صرافی‌های عرضه کننده ارز برای نیاز‌های خدماتی قیمت خرید ارز را ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت فروش را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان درج کرده بودند.

صرافی بانک ملی قیمت فروش و خرید ارز را زیر قیمت بازار اعلام کرد. قیمت خرید و فروش یورو را به ترتیب ۱۱۹۰۰ و ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان و قیمت خرید و فروش دلار را به ترتیب ۱۰۵۰۰ تومان و ۱۱۲۰۰ تومان تعیین کرده بود. البته صرافی بانک ملی و سایر بانک‌ها فقط به نیاز‌های خدماتی و مسافرتی ارز می‌فروشند.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۸

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷| در بازار دلار چه خبر است؟وحید شقاقی در گفتگو با فرارو تحلیل کرد:

  • مردم نباید انتظار داشته باشند که قیمت‌ها به حول وحوش چهار هزار تومان برگردد. برنامه ریزی دولت این است که قیمت دلار حدود هفت و هشت هزار تومان باشد. اما همه اینها بستگی به این دارد که دولت و بانک مرکزی با جدیت کامل این روندی که آغاز کرده اند را ادامه دهند و مذاکرات ایران و اروپا هم به جا‌های بهتری ختم شود. اگر دولت بتواند باقی صادرکنندگان را هم مجاب کند که ارز خود را به بازار نیما تزریق کنند، قطعا نرخ ارز پایین خواهد آمد. البته کار سختی نیست وقتی دولت توانسته رانت پتروشیمی‌ها را حذف کند، در باره باقی صادرکنندگان هم می‌تواند با جدیت عمل کند.
  • اتفاقی که در بازار ارز رخ داد دلایل مختلفی داشت. اول اینکه در جلسه اخیر هیات دولت، بانک مرکزی مجوز گرفت که هم در بازار آزاد و هم بازار نیما دخالت کند. منظور از دخالت این است که الان دست بانک مرکزی برای تزریق ارز به بازار باز است. دومین موضوع این بود که دولت دو روز پیش تصمیم بزرگی گرفت و رانت پتروشیمی‌ها را حذف کرد. پیش از این ماجرا اینگونه بود که پتروشیمی‌ها برای تامین خوراک از ارز ۳۸۰۰ تومانی استفاده می‌کردند و بازار نیما را دور می‌زدند و ارز خود را در بازار آزاد با قیمت بالا می‌فروختند. بیشتر بخوانید...
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۲

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از حضور پلیس در محل‌های خرید و فروش سکه و ارز خبر داد و هشدارهایی را به خریداران و فروشندگان سکه و ارز ارائه کرد.

سرهنگ کیوان ظهیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تراکم حضور برخی شهروندان در مناطقی چون میدان فرودسی، سبزه میدان، خیابان منوچهری، خیابان فرودسی و ... که برای خرید و فروش ارز به این مناطق رفته اند، گفت: در این روزها شاهد حضور چشمگیر شهروندان در مراکز خرید طلا و ارز هستیم و در همین راستا نیز ماموران پلیس در این مناطق و معابر مستقر بوده و گروهی دیگر نیز اقدام به گشت زنی می کنند. حضور شهروندان در این مناطق سبب افزایش حضور سودجویان به ویژه کیف قاپان و جیب برها می شود... جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۰

رییس سابق اتاق بازرگانی تهران ضمن تاکید بر اینکه دولت باید بازار ارز را به سمت قیمت واقعی آن که حدود ۷۰۰۰ تومان است، هدایت کند، گفت: کسانی که زندگی خود را وارد قمار بازار ارز کرده‌اند، خسارات فراوانی دیده‌اند و باید بدانیم که بازار ارز، بازار سوداگری نیست و نباید سرمایه‌های خودمان را با این قمار خطرناک، از بین ببریم.

  • قطعا قیمت واقعی دلار آن نرخ‌های کذایی هفته‌ گذشته که تا بیش از ۱۹ هزار تومان رفته بود، نیست و به دلیل عوامل متعددی مانند عوامل بین‌المللی، جو روانی و ... این شوک در بازار ارز به وجود آمد که می‌توان گفت همه عوامل آن غیر اقتصادی بود.
  • دولت باید به گونه‌ای بازار ارز را مدیریت کند که نرخ دلار به کمتر از ۱۰ هزار تومان یعنی حدود ۷۰۰۰ تومان برسد و پس از آن کنترل‌ها و نظارت‌های خود را بر این بازار به گونه‌ای اعمال کند که قیمت‌ها تثبیت شود.
  • انتظارات بازیگران متعدد در داخل و مسائل بین‌المللی باعث شد قیمت دلار کاهش پیدا کند و از سوی دیگر نیز عواملی مانند خرابکاری عده‌ای که در گذشته از کشورهای همسایه برای بر هم ریختن بازار ارز، پول می‌گرفتند، سبب گرانی و التهاب در بازار ارز شدند. اما به نظر می‌رسد این روزها ورق برگشته و بازار به سمت آرامش حرکت می‌کند.
  • دولت و رسانه‌ها باید به گونه‌ای فضا را مدیریت کنند که قیمت دلار به آنچه از نظر علمی مدنظر بانک مرکزی و دولتمردان است برسد، پس از آن باید به سمت تثبیت نرخ مورد نظر حرکت کنند و به اقتصاد این کشور جان تازه‌ای ببخشند.
  • هم اکنون دولت باید سیاست‌های اقتصادی، مالی و پولی و عرضه و تقاضا را در بازار ارز کنترل کند، ‌ و از سوی دیگر باید فضای عمومی و رسانه‌ای را به گونه‌ای مدیریت کند که به سمت انتظارات نادرست سوق پیدا نکند. البته هم اکنون عده‌ای که در فضای مجازی جوسازی و قیمت‌سازی کرده‌اند، در دستگاه قضایی منتظر حکم و برخورد هستند.
  • عده‌ای که زندگی خود را وارد قمار بازار ارز کرده‌اند، خسارات فراوانی دیده‌اند و ما باید بدانیم که بازار ارز، بازار سوداگری نیست و نباید سرمایه‌های خودمان را با این قمار خطرناک، از بین ببریم.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۴۲

مشاهدات میدانی خبرگزاری تسنیم از وضعیت راسته دلار فروشان در کلانشهرها:

صرافی‌های سطح شهرهای کشور، بیانگر افزایش چشمگیر حضور افرادی است که برای فروش دلارهای خود به صرافی‌ها و دلالان هجوم آورده‌اند. قیمت دلار در اغلب نقاط کشور چندین هزار تومان سقوط کرده است و در این بین دلالان تنها به دنبال خرید ارز مردم بوده و فروشی انجام نمی‌دهند.

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷| در بازار دلار چه خبر است؟

قزوین: روند کاهش قیمت ارز به‌ویژه دلار از روز گذشته سیر نزولی به خود گرفته و سبب شد صرافی‌ها امروز رغبتی به خرید دلار از مردم نشان ندهند. این درحالی است که برخی از صرافی‌ها از باز کردن مغازه خودداری کردند. بسیاری از مردم نیز برای فروش ارزهای خانگی خود به صرافی‌ها هجوم آورده تا برای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر ارز خود را بفروشند ولی در این میان برخی دلالان نیز به جمع‌آوری ارز مردم مشغول هستند. با اینکه صرافی‌ها و دلالان در پی جلوگیری از کاهش قیمت ارز هستند ولی جو روانی بازار به‌گونه‌ای است که جلوگیری از این اتفاق تقریبا ناممکن شده ‌و قیمت ارز به شدت روند نزولی به خود گرفته است.

تبریز: در بازار آشفته ارز تبریز در خیابان دارایی دلالان با قیمت پایین ارز را خریداری می‌کنند و فروشنده‌ها دربه‌در دنبال مشتری هستند. در برخی از قسمت‌های خیابان دارایی، دلالان قیمت بالایی را برای خرید و فروش دلار اعلام می‌کنند ولی این قیمت خریدار ندارد. ‌تعدادی از دلالان به دلیل ریسک بالای بازار، قیمت خرید و فروش‌شان تا 3000 تومان اختلاف دارد‌. مشاهدات عینی حاکی از شلوغی بازار ارز تبریز در خیابان دارایی است که خریدار انگشت‌شماری دارد ولی فروشنده خانگی به وفور به چشم می‌خورند که رقم‌های نسبتا خرد را برای فروش آورده‌اند.

​​​​​​​اهواز: از شب گذشته همزمان با سراسر کشور و زمزمه‌هایی مبنی بر سقوط قیمت دلار، بازار غیر رسمی ارز در بازار اهواز دچار ازدحام زیادی شده است. در این بازار که حضور دلالان و دستپاچگی آنان مشهود است تعداد زیادی از افرادی که قبلا به امید گرانی بیشتر ارز خریداری کرده بودند در حال رایزنی برای یافتن مشتری هستند.

رشت: مشاهدات عینی حاکی از فروش دلارهای خانگی در بازار رشت است و پیش‌بینی می‌شود سیر نزولی قیمت‌ها در مورد سکه، طلا و ارز همچنان ادامه یابد.

شیراز: از شب گذشته با کاهش نرخ ارز در خیابان زند که محل تبادل و خرید و فروش ارز در شیراز است، تعداد زیادی از مردم حضور یافتند. مردم در حال حاضر با قیمت‌های گوناگون و رو به پایین دلار روبه‌رو شدند‌. خرید و فروش‌ها اغلب توسط دلالان صورت می‌گیرد.

کرمانشاه:  دلال‌های معامله ارز قیمت دلار را بیش از 10 هزار تومان اعلام می‌کنند ولی هیچ‌کدام حاضر به خرید دلار به این نرخ نیستند. در میدان مرکزی شهر کرمانشاه به‌ویژه قسمت جنوبی این میدان تجمع فروشندگان دلار وجود دارد ولی خریداری برای دلار وجود ندارد.

کرج: بازار ارز کرج از صبح امروز با حضور تعدادی از فروشندگان مواجه شده و تاکنون دلار به نرخ رسمی در صرافی‌های این شهر معامله می‌شود. آرامش بر بازار ارز در کرج حاکم است اما به تدریج فروشندگان دلار با توجه به اخبار غیر رسمی در حال افزایش است.

قم: از صبح امروز با حضور در محل تبادل و خریدوفروش ارز بوده با قیمت‌های گوناگون و رو به پایین دلار روبه‌رو شده است. صرافی‌ها نیز تاکنون اقدام به بازگشایی نکرده‌اند و تمام خریدوفروش‌ها توسط دلالان خرد انجام می‌شود.

اصفهان: از صبح امروز و با آغاز فعالیت بازار و نیز به دنبال آشفته شدن بازار فروش ارز توسط خریداران مدت اخیر، فعالیت در این منطقه ادامه دارد به نحوی که تردد در این خیابان در حال حاضر به سختی ممکن است. در حال حاضر در بازار ارز در اصفهان، دلال‌ها در حال خرید ارز از مردم هستند اما ارزی به مردم فروخته نمی‌شود. تجمع مردم در مقابل صرافی‌های خیابان سپه اصفهان و حضور پررنگ دلالان سبب ترافیک و راه بندان در این خیابان شده و با آغاز فعالیت بازار هر لحظه جمعیت حاضر در مقابل صرافی‌ها در حال افزایش است.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۳۵

خبرگزاری ایرنا در گزارشی با عنوان "اینجا چهار راه استانبول؛ هیچکس دلار نمی‌خرد" درباره حال و هوای حاکم بر بازار ارز نوشت: مشاهدات از چهار راه استانبول و خیابان‌های منتهی به آن نشان می‌دهد که هیچ یک از صرافی‌های مجاز مستقر در این محدوده، معاملات ارزی انجام نمی‌دهند.

در محدوده میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، دلالان در حال رایزنی با مردمی هستند که از ترس افت قیمت‌ها سعی می‌کنند ارز‌های خود را با سرعت بیشتری بفروشند، اما دلالان یا قیمت‌های بسیار پایین پیشنهاد می‌کنند و یا حاضر به خرید نیستند.

حوالی ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تابلو برخی صرافی‌ها روشن شده که نرخ فروش هر دلار در آن ۱۳ هزار تومان و هر یورو ۱۵ هزار تومان است، اما دلالان بابت خرید هر دلار حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و بابت خرید هر یورو حدود ۱۴ هزار تومان پیشنهاد می‌کنند.

یکی از دلار فروشان سرپایی گفت: با وجود ازدحام جمعیت، خرید و فروش چندانی انجام نمی‌شود، زیرا هم خریداران احتیاط می‌کنند و هم فروشندگان به دلیل اینکه قیمت‌ها بسیار پایین آمده به ندرت حاضر به فروش می‌شوند.

علاوه بر یگان نیروی انتظامی مستقر در میدان سکه خیابان منوچهری، در خیابان‌های منتهی به چهار راه استانبول نیز به طور پراکنده سربازان نیروی انتظامی حضور دارند که به گفته آنان از زمان آغاز معاملات در بازار ارز تاکنون هیچ درگیری یا موارد خاص پیش نیامده است.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۷

سه‌شنبه ۱۰ مهر ۹۷| در بازار دلار چه خبر است؟

بانک مرکزی از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.

همزمان با شتاب کاهش قیمت ارز در بازار، فروشنده های ارز در شهر های مختلف زیاد شده اند و همین امر موجب شده تا مردم راهی مراکز خرید و فروش ارز شوند، اما خریداری برای ارزهای مردمی یافت نمی شود.

برهمین اساس بانک مرکزی از آغاز خرید ارز مردم از سوی بانک ها خبر داد و در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اشاره به تمایل مردم به فروش ارزهای خود و امتناع دلالان ارز و برخی از صرافی ها برای خریدارز، از مردم خواست با مراجعه به شعب ارزی بانک های دارای مجوز عملیات ارزی نسبت به فروش ارزهای خود به قیمت اعلامی اقدام کنند.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۲۵

با کاهش شدید نرخ دلار در بازار آزاد، بحث پیرامون این کاهش شدید در فضای مجازی به شدت داغ شد و کاربران با هشتگ سقوط دلار، به آن واکنش نشان دادند.

  • کاری به هیچکسی ندارم من از سقوط دلار خوشحالم. کاربر دیگری هم می نویسد: سقوط_دلار حس آزادسازی خرمشهر را برای مردم دارد و شهروندی هم اینگونه یادداشت کرد که امشب همه توی خیابان از سقوط دلار خوشحالند خیلی خوبه.
  • اگر از این سقوط دلار و حرکت به سمت ثبات نسبی و رونق کسب و کارها حس خوبی بهتون دست میده؛ باید بهتون تبریک گفت چون شما احتمالا انسان سالمی هستید. اگر هم از کاهش قیمت ارز استرس گرفتید و انکار می کنید؛ احتمال دلال صفتی شما بسیار بالا است و شهروند دیگری هم نوشت: خوشحالم که از سقوط_دلار ناراحت نیستم.
  • بعد پایان جنگ تحمیلی دلار یک شبه از 150 به 50 تومان رسید و یک قطعه از بهشت زهرا سهم سودجویانی شد که به دنبال سوءاستفاده از شرایط ناپایدار اقتصاد کشور بودند. نگرانم این دور هم سقوط دلار تلفات جانی به همراه داشته باشد! آروم آروم اخبار کاهش نرخ دلار را به کلان سرمایه داران بدهید.
  • انالله و انا الیه راجعون سقوط قیمت دلار خبر می دهد از اینکه: بازگشت همه به سوی خداست ولی بازگشت کسانی که نانشان را به خون مردم فقیر و ندار می زدند و به فکر اقتصاد کشور و جیب هموطنانشان نبودند و دلار پشت دلار درخانه ها ذخیره می کردند به سوی قطعه598!
  • مصداق بارز زیان دنیا و آخرت همین بدبختایی هستند که دلار را گران خریدند و حالا دارند با قیمت پایین و با التماس می فروشند. عاقبت پا گذاشتن روی گلوی بدبخت ها و سوء استفاده همین است
  • با سقوط دلار امروز خیلی از هم‌وطنان ما دچار زیان و خسارت مالی شدند، کاش یاد بگیریم، تجربه کنیم و درس بشود برایمان که اگر گوش به بیگانه می‌دهیم، حداقل عقلمان را دستش ندهیم!
  • آهای اونی که دلار 18 هزارتومانی خریدی و بعد آمدی هشتگ دلار20 تومانی زدی؛ هیچ وقت فکر نمی کردی که یک روزی هم نوبت ما می رسد که هشتگ سقوط دلار را ترند کنیم.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۹

علی کاظمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

  • کاهش یا افزایش نرخ ارز هر دو به ضرر دولت است.
  • کاهش نرخ دلار نشان داد که تحلیل‌ها در مورد حباب قیمت درست بوده است. در آن شرایط طلا فروشان و صرافان کمترین خرید و فروش را داشتند. در حالی که افزایش قیمت‌ها نیز عمدتا جنبه‌ی روانی داشت.
  • در ماههای گذشته افزایش نرخ ارز شرایط سختی را برای مردم ایجاد کرد اما تجارت و خرید و فروش به حداقل رسیده بود و بیشتر شاهد دلال‌بازی بودیم.
  • اعمال برنامه‌های تاثیرگذار موجب از بین رفتن حباب قیمت‌ها در بازار ارز شد، البته این سیاست دیر هنگام بود و باید زودتر اعمال می‌شد.
  • دیدارهای دیپلماتیک ایران با کشورهای تراز اول در حاشیه اجلاس سازمان ملل، نشست وزیر امور خارجه و اعمال سیاست‌های معقولانه از سوی بانک مرکزی از جمله دلایل کاهش نرخ دلار هستند. با فعال شدن صرافی‌ها ثبت سفارش و فراهم شدن شرایط ترخیص اجناس از گمرک روندی به وجود آمد که موجب از بین رفتن حباب قیمت ها شد و امیدواریم در ادامه هم سیاست‌ها و برنامه‌هایی در پیش گرفته شود که به تثبیت نرخ ارز بینجامد.
  • تاجر و تولید کننده ما نیاز به ثبات دارد و قطعا بالا رفتن و پایین آمدن نرخ ارز هر دو به ضرر کشور خواهد بود.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۲

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسنا با پیش بینی کاهش نرخ دلار تا ۸-۹ هزار تومان گفت: نرخ دلار در بدبینانه‌ترین حالت روی ۱۰ هزار تومان متوقف خواهد شد. گزیده سخنان او را می‌خوانیم:

  • اگر دولت از اول بازار ارز را رها می‌کرد و در آن دخالت نمی‌کرد، چنین فضای روانی در آن به وجود نمی‌آمد. همین امر عامل افزایش قیمت ارز شد و حالا که دولت بازار را رها کرده، تعادل عرضه و تقاضا فضای روانی را جمع کرده است.
  • در همه دولت‌ها از جمله دولت‌های آقایان هاشمی و احمدی نژاد نرخ ارز سه یا چهار برابر شده و تصور من این است که در شرایط فعلی هم نرخ دلار تا ۸-۹ هزار تومان کاهش می‌یابد و در بدبینانه‌ترین حالت روی ۱۰ هزار تومان متوقف می‌شود.
  • زمانی که دولت کالاهای اساسی را تامین کند، مابقی نیازها متناسب با عرضه و تقاضا تعیین قیمت می‌شود و دلارهایی که در خانه‌ها جمع شده بود به خاطر کاهش نرخ به بازار سرازیر می‌شود. در چنین شرایطی عرضه بیشتر و تقاضا کمتر خواهد شد و طبیعتا به سمت کاهش نرخ پیش می‌رویم.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۱

رئیس پلیس پایتخت:

  • بیش از ۱۵ سایت که اقدام به قیمت‌گذاری سکه و ارز کرده و از این طریق سبب اخلال در وضعیت اقتصادی شده بودند، شناسایی شده و گردانندگان آنها با هماهنگی بانک مرکزی و دستگاه قضایی یا به پلیس احضار شده یا احضار خواهند شد و یا دستگیر شده‌اند.
  • پلیس معاملات کاغذی را تحت کنترل داشته و با آنها برخورد می‌کند، متاسفانه اقدامات این سایت‌ها و کانال‌ها روی حباب دروغین قیمت سکه تاثیر بسیاری داشت.
۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۱۰

همزمان با کاهش نرخ خرید و فروش ارز در بازار، قیمت طلا نیز روندی نزولی به خود گرفته است به صورتی که شاهد کاهش محسوس قیمت این کالا در سطح بازار مشهد هستیم.

در این خصوص باقر معبودی‌نژاد، رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به آخرین قیمت طلا و ارز در سطح بازار مشهد، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشات از سطح بازار، در حال حاضر ساعت (12:23 دقیقه) نرخ طلای 18 عیار هر گرم 388 هزار تومان است. بر این اساس در حال حاضر سکه معامله نمی‌شود، لذا قیمت دقیقی نمی‌توان برای آن مشخص کرد.

۱۰ مهر ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸

مهدی پازوکی -کارشناس مسائل اقتصادی تشریح کرد:

  • به نظر می‌رسد که هماهنگی سران سه قوه و دادن اختیارات جدی به بانک مرکزی توانسته بر کاهش قیمت‌ها در بازار ارز هم اثر بگذارد.
  • اگر مخالفین دولت سعی کنند تا به منافع ملی بیشتر بیندیشند مطمئنا قیمت ارز پایین‌تر آمده و اوضاع بسیار بهتر خواهد شد و اقتصاد کشور به سمت ثبات حرکت خواهد کرد.
  • بانک مرکزی برای تحقق این اهداف باید سعی کند تا پیمان‌هایی همچون FATF را پیگیری کند، چرا که در غیر این صورت این مساله می‌تواند در حفظ ارزش پول ملی هم اثرگذار باشد.

 

ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
اگر دلار بشود هفت تومان، دیگر ابروی ریخته شما برنمی گردد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
بزرگترین کلاهبردار ایران شناخته شد. باز مردم متضرر شدند.
ناشناس
United States
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
موقع افزایش قیمت دلار هم آمار سکته رو ثبت کردین؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
ارزش دلار واقعیش 4500 تومنه دلار رسمی ام 3500 تا 3800 دلار بازار 4500 باید بشه اصلا نیاز به استفاده از دلار نیست وقتی ارز های دیگه هستند وقتی اروپا چین و روسیه پشت برجام اند در برجام هستند تحریمی صفر درصد برقراره
جلیل
Afghanistan
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ارزش واقعی دلار ، با توجه به نقدینگی و میزان درآمد مردم ، دو هزار تومن بیشتر نیست .
یعنی هر چیزی یک ارزشی واقعی داره و هر چقدر هم زور بزنه از اون بیشتر نمی ارزه .
مگر آنکه خریدار بی عقل باشه .
نمیخوام اراجیف ببافم ولی توجه کنید:
اگر فرض را بر این بگذارید که آمریکا در زمینه های نظامی. تاسیساتی . ترابری . . صنایع و اصلا همه زمینه های مادی از ما برتر است .
خب مثلا چقدر بهتر است ؟!!
دو برابر ؟ سه برابر ؟ چهار برابر ؟
نهایتا" خیلی که امتیاز بدهیم 10 برابر .
پس دلار در اصل فقط باید 10 تومن یا صد ریال باشد .
اما اینکه نقدینگی در داخل زیاد شده و باید برای خرید یک نان ، هزار تومن بپردازیم ، در نتیجه نرخ واقعی دلار نباید بیشتر از 2000 تومن باشد.
سود جویی های داخلی .
دستهای دشمنان خارجی بخصوص آمریکا و آل سعود و اسراییل . متاسفانه باعث این آشفته بازار شده.
به امید نشستن دلار در جایگاه واقعی خود .
به امید نه گفتن به دلار .
ناشناس
United States
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
دلار دیگر ارزشی ندارد و حتی 100 تومن هم نمیرزد
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۶۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
آخه اینم شد زندگی ببینید به غیر از ما مردم کدام کشور در دنیا دارن مثل ما تو استرس و چه کنم چه کنم و بلاتکلیفی و بدبختی و فکر خرج زن و بچه عمر میگذرونن
ناشناس
Australia
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دولت ایران الحق رابین هود برعکس هست
از جیب مردم عادی میزنه میده به پولدارهایی که تو طایفه خودش هست
پدر روحانی
Australia
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
‏بنظرم اقتصادان های امریکای واسه جلوگیری از بی ارزش شدن واحد دلارشون باید چندتا از صفراشون رو حذف کنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
خب چرا استرس وارد می کنید به مردم؟ می نشستید توی خونه و بجای هجوم به بازار ارز و سکه و مسکن و رب گوجه و پوشک میگذاشتید بازار مسیر خودش رو بره تا اینطور نشه
خودتی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
چرا کسی امروز از سقوط بیش از 7700واحدی بورس ملی سخنی به زبان نمی آورد. چرا رسانه ها و سایت ها در سکوت مرگ وار فرو رفته اند! واقعاً شرم آور است که اینقدر سانسور برواقعیت ها در این کشور موج می زند!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ما رو اروم تو اب گرم پختن .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ای کاش مینوشتی عمر تلف می کنند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
فقط یه اتفاق ساده افتاده:دولت دلارهایش را به مردم گران فروخت وحالا ارزان خرید.خارق العاده است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دلار از 2600 تومن شده 20 هزار تومن بعد از 20هزار تومن میخواد بیاد پایین روی مثلا 10,12 هزار تومن ثابت بشه بعد ما چقدر خوشحالیم و داریم این اتفاق رو جشن می گیریم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ناشناس 15:31 دیگه همه چی رو با هم قاطی نکن و تعمیم نده . رب گوجه که در اثر صادرات بیرویه و غارت مسافرهای عرب قحط شد
نسل انقلاب کرده
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
کل عمرمون بااسترس و سختی گذشت مازندگی نکردیم خدانگذره از زر اندوزان.
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
هر وقت دلمون به حال خودمون کشور و مردممون سوخت بیایید اول از خودمون شروع کنیم. چون هیچکس غیر از خودمون نمیدونه چه درسته و چی اشتباهه
ناشناس
Canada
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
نشان به نشان ۵ سال گذشته و بیشتر هیچ تغییر اساسی و علمی انجام نخواهد شد الا ادامه رشد نقدینگی برای تامین سودهای موهوم بانکی و کسری بودجه و البته نوسانات گسترده در بازار داراییها و ارز برای استفاده رانتی و انتقال سرمایه با این داراییهای موهوم بانکی مانند همین وضییعت این روزهای بازار ارز و سیاست از این ستون به ان ستون
ناشناس
Canada
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اتفاق خاصی نیافتاده. نرخ دلار با توجه به درامد ارزی و نقدینگی همین حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان است و نرخهای دو هفته گذشته فقط دست ساز مدیرانی بود که با عدم مدیریت خود موجب به هم ریختن بازار شدند و حالا مانند قهرمان صحبت از کاهش قیمت دلار می کنند. ولی به هر حال نا چند ماه اینده به فکر کاهش درامد نفتی باشید که ان دیگر شایعه و مصنوعی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
این جمله خیلی خوب بود :
اگر از این سقوط دلار و حرکت به سمت ثبات نسبی و رونق کسب و کارها حس خوبی بهتون دست میده؛ باید بهتون تبریک گفت چون شما احتمالا انسان سالمی هستید. اگر هم از کاهش قیمت ارز استرس گرفتید و انکار می کنید؛ احتمال دلال صفتی شما بسیار بالا است و شهروند دیگری هم نوشت: خوشحالم که از سقوط_دلار ناراحت نیستم.
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
استاد سقوط و سعود هر دو به ضرر ملته
این رو لطفا بفهمید آب ریخته رو نمیشه جم کرد
قطعا مردم تو این شرایط سودی نخواهند برد
سود و کسایی میبرن که یه شبه میتونن قیمت و 5 هزار بکشن پایین یا ببرن بالا
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
16:26 اولا صعود نه سعود . دوما سقوط دلار یعنی ارزش پیدا کردن پول ملی و هر چقدر شدیدتر سقوط کنه به سود اقتصاد و کسب و کار و معیشت مردمه .
ناشناس
Australia
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
تورم فقط اونجا ک سال 89 با 77 میلیون میتونستی هیوندای جنسیس صفر بخری
الان با 78 میلیون میتونی پژو پارس LX سال سوار بشی!!!
ناشناس
United States
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
یک عده وسط دعوا دارند نرخ تعین میکنند یکی میگه 7 تومن دیگری نرخ 9 تومن حقیقت انکه دلار باید هزار تومن باشد ولی با این اوضاع تا عید امسال دلار 50 تومن خواهد بود و این سر و صدا را هم خود دولت راه انداخته تا دلار بخرد ارزان ولی واقعیت چیز دیگری خواهد بود تا نوروز
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ظاهرا مقادیر زیادی ارز با قیمت بالا خریدی و الان برای جلوگیری از کاهش قیمت و از دست رفتن سودهای باد آورده، داری دست و پا میزنی!!

آبو بریز اونجا که میسوزه!!!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اگر میخواهید بطور واقعی و طبق منطق اقتصادی صحبت کنید باید بگوییم که «یک دلار معادل یک ریال» بایدباشد و این معیار صحیح است.
بنابراین هرچقدر از این قیمت واقعی و حقیقی در اقتصادآزاد فاصله بگیریم، یعنی اینکه ارزش پول ما همینقدر است.
این ارزش پایین ریال را نمیتوان با نمایش تبلیغاتی، تهدیدهای قضایی، سیاست های تهاجمی بالا برد، بلکه یقیناً این کار ارزش ریال را چند برابر ضعیفتر از قبل ساخت و واقعاً از این پس دلار بصورت مخفیانه با مبلغ های نجومی خرید و فروش خواهد شد.
واقعاً به تصمیم گیرندگان سیاسی و اقتصادی مملکت مان تاسف میخورم!
دلار را مقصر ندانیم، ریال ما همینقدر ارزش اقتصادی دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
چطوری دلال :)))
ناشناس
United States
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
نقد ایشان دقیقا درست است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
حقشون است
ملتي که در ازاي نابود کل اقتصاد مملکت براي نفع شخصي خودش اقدام مي کند بايد بدتر از اين سرش بيايد
ايکاش يک صدم عرق ملي الماني ها را مسئولين و مردم ما داشتند
ناشناس
Canada
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
هنوز خیلی زوده درمورد قیمت دلار و ثبات ان صحبت کنیم، مطمئن باشین چند روز صبر کنین، ممکنه دوباره جهش کنه بره بالاتر!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
نه مزدور عزیز با پرچم کانادا . کور خوندین شما عوامل حمله به اقتصاد ایران . به کوری چشمتون دلار رفت ته قبر جا خوش کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
خدا عقل بده.....
دلار از سه هزار تومني شد بيست هزار تومن
حالا كه اومده رو نه يا ده هزار تومن ميگن دلار رفته تو قبر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دلار پیاز لاله که نیست حبابش بترکه واقعیت اینه ارزش پول ملیمون پایین اومد پایینترم میره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
کاری کردید‌ بدیهی ترین اصول‌انسانی ، مثل کمک بدیگران،اولویت‌منافع کشور، اتحاد و ... نه تنها بیشتر نشده بلکه‌روز بروز کمتر شده .تبدیل شدیم به انسانهایی که از سقوط یکدیگر از سقوط کشور ، از همه چیزهای‌بد خوشحال میشیم. لطفا برید‌و این برارید این کشور روی ارامش ببینه.
ناشناس
Netherlands
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
سلام بابا باجنگ رسانه ایی وتبلیغات زیاد شاید برای چندروزی دلارسقوط کند ولی دراینده مشخص می شود که ایا این وضع تداوم دارد یانه الان نقش بانک مرکزی برجسته است تابامدیریت درست این سیاست راادامه دهد وبایک قیمت واقعی مثلا پنچرتاشش هزارتومان نرخ واقعی دلاردربازارقرارگیرد وادامه بدهد این سیاست را ایامی تواندبانک مرکزی درروزهای اینده باید دید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
چه پایین اومدنی برادر من
دیروز دلار بوده 17500 الان 14700
اسم این ریزش دلاره آیا؟؟؟!!!
هرجارو باز میکنی میبینی زده دلار شد 10 تومن
شما 12 تومن بده من خودم هرچقدر بگی خریدارم
خسته شدیم از این همه دروغ بخدا
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
به خدا از صبح ۵۰۰۰ دلار ۱۵ تومانی خریدم... اینم سرنوشتش همون سرنوشت دلار جهانگیری هست
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
عجب دلال نامبارک هستی... اسکوت دلال
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
برو عزیزم معلومه فشارت رفته بالای 20 بخاطر دلارهای بادکرده و ضرر خوشگل . 12 میخرم !! خخخخخخخ تو فردوسی میزنن تو فرق سرشون 10 تومن خریدار وجود نداره . فضای مجازیه درست ولی با هالو که طرف نیستی
ناشناس
United States
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
فردوسی دلار 10 شده ناشناس 22:18؟؟!! واقعا آدم شک میکنه که چه دستی پشت کاره که اخبار دروغ به خورد مردم بده!
اینجوری نه اقتصاد سر و سامان پیدا میکنه نه دلار ارزون میشه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
ناشناس 22:18
برو تو بازار دلار فروشا و از اونجا کامنت بزار... ولی مرد باش و برو وعین حقیقت رو منعکس کن.
خادمي
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
چقدر خوبه اين وسط اونايي كه مثل گ... رفتن صف كشيدن دلار بخرن تاوان سختي پس بدن و خوبتر از اين اينه كه جور و پلاس مفسدين اقتصادي نيز جمع بشه براي هميشه...................
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دلار زیر چهارهزارتومن رو حدود بیست هزار تومن فروختن و احتمالا به فکر هشت هزار تومن کردن دلار هم می باشند وحتما ما ملت همیشه در صحنه هم باید سپاسگزار این سیستم و این همه بدبختی باشیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
نوبخت و نهاوندیان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
با کارهای پلیسی و تبلیغاتی نمیشه اقتصاد رو درست کرد.در طول یک‌سال گذشته بارها از این‌جور روش‌ها امتحان شد و غیر از آشفتگی بیشتر اقتصاد در آینده،نتیجه‌ای نداشت.
همه این‌جور کارها نشون میده که مسئولان هیچ برنامهٔ واقعی برای اداره کشور ندارند و به دنبال اصلاح(هر چند بسیار کوچک) برای بهبود شرایط نیستند.
کارهایی که واقعی نیست و جنبه تبلیغاتی داره،فقط هیاهویی چند روزه هست اما این حقیقت هست که همیشه باقی می‌مونه.
خودم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اونهایی که نقدینگی رو به بیش از یک و نیم میلیون میلیارد تومان رسانده اند نانشان را به خون مردم فقیر و ندار می زدند.
یکم دیگه حلوا حلوا کنید شاید دهان ما هم شیرین شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دلار تا چهارهزارتومن سقوط میکنه به دلایل کاهش واردات تا حد چهل درص افزایش صادرات به بیش از بیست درصد ؛ کاهش خرید کالاهای خارجی توسط مردم بعلت کاهش قدرت خرید و آگاهی بخشی ؛ دخالت دولت و رصد کردن بازار ارز مخصوصا حواله های ارزی کنترل بیشتر توسط گمرک در مرزها وبرخورد دولت با دلالان و مبارزه با پولشویی و شفافیت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
علی کاظمی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی: کاهش یا افزایش نرخ ارز هر دو به ضرر دولت است.
"مردم کجای محاسبات شما هستند؟شما نماینده مردمی یا دولت؟
ناشناس
Canada
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
لطفا بیخود جو ندید،
سال 98 دلار بالای 50هزاز خواهد بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
ثبات از همه چیز مهمتره.
با این وضعیت کسی به سرمایه گذاری و تولید فکر نمیکنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
اگه قیمت رب گوجه پایین اومد دلارم پایین میاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
خدا شفات بده
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
آقا من از صبح به هر صرافی می رم‌واسه مهاجرت دلار ۱۵ تومانی هم برای فروش ندارند و فقط مفت می خرند... با این اوضاع دلار ۴۰ تومانی نوش جون مردم ... دولت دلار نداره و داره دلار جمع می کنه که بتونه بفروشه خرجش در بیاد!!!! دلار ۱۵ تومانی ملتکتون باشه مردم که بدونین کی راست می گه و کی دروغه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دوباره رفت بالا که. مطمئن باشین اکثر کسانیکه برای فروش امروز رفته بودن بدون اینکه بفروشن برگشتن خونه هاشون و منتظر افزایش مجدد هستن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
باز رفت بالا که؟
نکنه این عکسها صف خریده نه فروش؟
جنگ رسانه ای بود
وای بر ما ببینید با کیا شدیم هشتاد میلیون
محسن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
دولت با اعلام خريد دلار توسط بانكها جلو كاهش قيمت دلار را گرفت و نشان داد مخالف ارزان شدن دلار است و با هر ترفندي جلو آن را خواهد گرفت و البته تقصير آن مثل هميشه به گردن مردم خواهد افتاد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
دولت بزرگترين دشمن كاهش قيمت دلار و افزايش توان خريد ملت دولت دشمن افزايش ارزش پول ملي و با اين تفاسير دولت دشمن ملت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
11 هزار ؟!! خخخخخخخ دلت خوشه ها . بانک 6500 هم بخره باید کلاهشونو بندازن هوا . شما الآن دلار رو بگو 8 تومن سگ هم طرفش نمیاد
ناشناس
United States
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
به خدا از صبح می خوام بفروشم 1000 تومن خریدار نیست! سکته ناقص کردم رفتم بیمارستان تخت خالی هم نبود از بس همه دلال ها سکته کرده بودن...
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv